annadegroot.reismee.nl

Byron Bay

Hallo,

Zondagochtend 24 september ging ik met de bus naar Byron Bay, ongeveer 4 uurtjes rijden vanaf Coffs Harbour.

Byron Bay is een hippiedorpje op het meest oostelijke puntje van Australië. Er komen hier veel surfers heen want de stranden zijn geweldig. Ook is het dorpje bekend om Cape Byron waar je walvissen en dolfijnen kan spotten. Er zijn veel hippe winkeltjes en restaurantjes.

Maandagochtend ben ik vroeg uit bed gegaan want ik ging de wandeling naar Cape Byron maken in de hoop walvissen en dolfijnen te spotten. Ik heb helaas geen geluk gehad maar het uitzicht was ook super mooi! Hierna ben ik doorgelopen naar het Lighthouse, een vuurtoren op een berg met een mooi uitzicht over de oceaan en over het dorp zelf. Het pad liep verder naar een heel groot strand genaamd Tallow Beach. Om hier te komen moest je via een pad door een jungle-achting bos lopen met veel dieren en verschillende planten. Het water is hier helderblauw en het zand is heel wit. Ik heb hier nog even in de zon gelegen want het was die dag 32 graden! Over de hele wandeling heb ik meer dan 4 uren overgedaan maar het was zeker de moeite waard.

Dinsdag heb ik de hele dag in en rond het hostel doorgebracht want ik had enorme spierpijn van gisteren. In de middag ben ik toch het dorp doorgelopen om wat leuke winkeltjes te bekijken. De mensen zijn hier heel beleefd en niks hoeft gehaast. Er lopen hier veel hippies rond, jongens met surfplanken en je ruikt constant de geur van wiet!

Woensdag was het weer niet heel goed, donkere wolken en af en toe wat spetters. In de ochtend was het gelukkig nog droog dus ben ik een wandeling gaan maken naar Tallow Beach en heb daar wat gegeten. Voordat de buien zouden komen ben ik terug naar het dorp gegaan.Donderdag was het gelukkig het tegenovergestelde en was het 32 graden! Ik heb de hele ochtend op het strand doorgebracht en heb ergens wat gegeten tussen de middag. Daarna ben ik lekker bij het zwembad gaan liggen en vroeg naar bed gegaan want dit was helaas mijn laatste dagje in Byron. Ik wil zeker nog een keer terugkomen in Byron was de sfeer is hier super en de stranden zijn heel mooi!

Vrijdagochtend om 11:10am vertrok mijn bus naar Surfers Paradise, Gold Coast! Deze rit duurde 3 uren en onderweg heb ik toch nog een walvis gezien :)


Xx Anna

Reacties

Reacties

Daphne

We reizen helemaal met je mee door deze verhaaltjes! Leuk om te lezen dat je zo geniet! Groetjes uit Harlingen!

oma Aukje

Wat beleef jij toch veel meissie, ben stinkend jaloers,
maar gun het je van harte.
We leven mee, en genieten van de prachtige foto's.

Knuffels, oma

Jan Tonnis (opa)

Het is hier ook warm. We moeten het echter uitsmeren over 2 dagen. Het is hier ongeveer 16 graden . Anna geniet maar lekker. Ben trots op je. Gr. Opa en Oma

Patrick

Leuk man! Wou dat ik ook in Australie was klinkt echt mooi.

durk de boer

Mooi land, mooie verhalen Anna! Wat zal jii een wandelhonger hebben als je (ooit) weer in Harlingen komt. Je moeder heeft al gympies gekocht! Geniet daar maar lekker en ik hoop dat je NOG heel veel kilometers wandelt en HEEL veel leuke dingen doet en ziet. Ik zie jou trouwens nog wel het retourticket inleveren en dan terugwandelen naar Harlingen! Ik sta bij de finish met een bos bloemen hoor!!

Gerda

Ha die Anna! Volgens mij heb je het goed naar je zin daar. Meestal een lekker temperatuurtje! Ja dat is hier anders. Eigenlijk kun je de winterkleren al wel aan, bah. Wij moeten het er mee doen. Heel veel plezier daar! Mooie foto's hoor! Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!