annadegroot.reismee.nl

Fraser Island

Hallo allemaal!

Maandag 9 oktober moest ik om 6:40am buiten mijn hostel wachtten om opgepikt te worden door de organisatie genaamd Dropbears. Bij deze organisatie heb ik mijn tour naar Fraser Island geboekt. Met een busje werden we naar hun gebouwtje in Noosa gebracht waar mijn backpack kon overnachten de komende dagen. Ook kregen we hier een introductie over het eiland zelf en hoe de 4wd auto's werkten, want als je 21 was mocht je deze ook nog zelf besturen. (Ik helaas niet!!!) Na de introductie gingen we in 4 auto's richting Rainbow beach, een plaatsje ongeveer 2 uur rijden vanaf Noosa. Hier wachtte een veerbootje op ons die ons in ongeveer 10 minuten naar de overkant bracht, naar Fraser Island dus. Onderweg hebben we nog een hoop Kangaroos gezien, en tijdens de overtocht zagen we ook nog dolfijnen springen. We waren met 30 man waarvan 7 Dutchies! Samen met deze Nederlanders hadden we onze eigen auto en zongen we mee op Andre Hazes en Lil Kleine. De plek waar het veerbootje ons naar Fraser bracht was al schitterend; helder blauw water en spier wit zand.

De afbeelding hierboven waren onze auto's.

Fraser Island is het grootste zandeiland terwereld. Ook staat dit eiland op de UNESCO werelderfgoedlijst. Fraser kent tropische regenwouden en enorm veel meren.

Het eiland heeft geen wegen,vandaar dat het strand als snelweg wordt gebruikt. Dat is alleen maar leuker want de auto's waar wij mee gingen kunnen erg hard op het zand rijden en we gingen vaak met bijna 100km/h over het strand! Het uitzicht is prachtig als je langs de oceaan rijdten regelmatig springt er een walvis omhoog. Ik denk dat ik in totaal in deze 3 dagen wel 10 walvissen heb gezien.

Eenmaal aangekomen bij ons kamp wachtte er een lunch op ons: wraps! De plek waar wij aten en waar het eten werd gemaakt was omringd door elektriciteitsdraad tegen de Dingo's. De Dingo is een hondsoort die alleen leeft op Fraser Island. Ze zijn erg gevaarlijk dus je mag ze geen eten geven of hun aandacht trekken. Buiten dit hek stonden tentjes en ik had mijn eigen tentje. De wc en douche waren wel even wennen, want de wc was een gat met wat doeken er om heen en de douche kwam op hetzelfde neer maar dan in plaats van een gat in de grond hing er een bak water boven je hoofd.

Na de lunch zijn we in de auto's naar een enorme zandvlakte gegaan waar in het midden een klein meertje was waar we gingen zwemmen. Het was die dag super warm dus iedereen was blij even het water in te kunnen. In de zee mag je nergens op het eiland zwemmen want overal zwemmen haaien rond. Aan het einde van de middag zijn we terug gegaan naar ons kamp waar het avondeten op ons wachtte; steaks van de bbq :)

In de avond zijn we met de groep naar het strand gelopen om naar de sterren te kijken. Er zijn hier zo veel meer sterren dan dat je in Nederland ziet. Je kan zelfs vanaf Australië de melkweg zien en dat zag er ook heel mooi uit! Onze gids ging ondertussen verhalen vertellen over het eiland en de mensen die hier vroeger leefden.

De volgende ochtend werden we om half 7 bij het ontbijt verwacht.En een uur later zaten we alweer in de auto opweg naar Indian Head. We waren nog maar kort onderweg of we zagen een Dingo! Heel bijzonder, want ze leven nergens anders op de wereld en ze zijn een beschermde diersoort. vanuit de auto hebben we foto's gemaakt en zijn daarna doorgereden naar Indian Head, een mooi uitkijkpunt vanaf een klif. Het water is hier zo helder dat we schildpadden, dolfijnen en walvissen zagen zwemmen! Ook had je vanaf hier een super mooi utzicht over de stranden van het eiland en de oceaan.

Op deze foto zwommen 5 walvissen!!

Na weer een lekkere lunch, (wraps ) zijn we doorgereden naar Maheno shipwreck. Maheno was een cruiseschip die in 1935 door een cycloon is aangespoeld op het eiland. Het schip is enorm en ziet er heel indrukwekkend uit op zo'n enorm strand. Het wrak was het laatste wat we deze dag hebben hebben gedaan want de zon begon al onder te gaan en je mocht niet in het donker over het strand rijden.


De laatste dag is helaas aangebroken. We zijn vandaag weer vroeg gaan ontbijten om zo het meest uit de dag nog te halen. Je kon deze ochtend er voor kiezen om voor 15 minuten met een vliegtuigje boven het eiland te vliegen. Een groot deel van mijn groep koos hier voor waar ik vond het nog best prijzig voor die paar minuten. We hebben allemaal onze eigen tent van binnen opgeruimd en onze spullen weer in de auto's geladen want we kwamen niet meer terug in het kamp. We zijn met de auto's naar Lake Mckenzie gereden, een super mooi meertje omringd met groen. Het water is zo helden dat als je tot je buik in het water staat, je nog de zandkorrels kan tellen. We hebben hier iets meer dan een uur aan het meer gelegen. Onze gids heeft hier nog een verhaal verteld over het eiland terwijl wij als groep in een kring om hem heen zaten. Hierna zijn we snel naar de auto's gegaan want er kwam een enorm donkere lucht op ons af.

We zijn doorgereden naar een tropisch gebied waar we een wandeling gingen maken. Pas op voor de slangen zei onze gids, die kunnen nog wel eens over je voeten kruipen. Ik had alleen slippers bij me deze tour dus het was niet echt een fijn gevoel om te gaan wandelen haha. De wandeling zelf duurde ongeveer 30 minuten en het was erg warm in dit gebied. Ik heb gelukkig geen slangen gezien maar wel andere insecten waar je ook niet echt blij van op kijkt. Aan het einde van de wandeling gingen we lunchen. Ra ra ra.... wraps!

Na de lunch moesten we helaas weer richting het veerbootje want onze tour zat er op. De terug weg hebben we de hele weg tot aan Noosa over het strand gereden want het was eb. De heenweg kon het niet omdat er toen hoog water was. Ook hier hebben we weer walvissen gezien. Toen we aankwamen bij het gebouw van Dropbears heb ik mijn backpack gepakt en afscheid genomen van mijn groepje. We zijn weer bij ons hostel afgezet waar ik nog 1 nachtje verblijf. Ik was heel blij om weer te kunnen douchen want overal zat zand.

De volgende ochtend neem ik de bus richting Airlie Beach, zo'n 24 uur rijden!! Airlie Beach is een plaatstje ver naar boven waar ik op zondag 15 oktober een andere tour geboekt heb.


Xxx Anna

Reacties

Reacties

Daphne

Leuk begin van mijn saaie vrijdag dit stukje lezen!!! You go girl! Lekker genieten! Ga ik nu lekker naar kantoor... OOK LEUK.... ha ha ha

Margo

Wat een mooie foto's! wat heb je al veel gezien! heel veel plezier met je volgende trip!

Oma Aukje

Wat weer een verrassing. Zo is het net of je dichterbij bent.
Geniet maar fijn, maar dat zal wel lukken denk ik.
Hier mooi herfstweer nu.
Dag lief, tot een volgende keer maar weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!