annadegroot.reismee.nl

Townsville en Maggie

Hallooo,

Hoe is het daar in het koude Nederland? Hier beginnen te temperaturen al aardig op te lopen terwijl de zomer pas in december van start gaat!

Vrijdag 20 oktober heb ik de bus naar Townsville genomen, deze reis duurde ongeveer 5 uurtjes vanaf Airlie Beach. Onderweg veel suikerriet- en bananenplantages gezien. Het werd tijdens de rit steeds groener, veel palmbomen en andere mooie bomen. Langs de kant van de weg ook weer gesneuvelde kangaroes gezien en andere beesten.

Townsville is een grote stad aan de kust van Queensland. Er is een strand, een zwembad, er zijn museums en er is een aquarium die je kan bezoeken. Veel toeristen komen naar Townsville om met de ferry naar Magnetic Island te gaan, ongeveer 20 minuutjes. In Townsville zelf is niet veel te doen dus ik heb veel tijd doorgebracht in mijn hostel. Ik heb deze week een eigen kamer geboekt, heerlijk even om in rust te kunnen slapen, geen snurkende mensen om me heen of iemand die 7 uur al gaat douchen.

Zondag ben ik naar het centrum gelopen om daar het museum of Tropical Queensland te bezoeken. Het museum bleek kleiner dan gedacht waardoor ik na een uur al weer buiten stond. Er waren 3 verdiepingen met o.a. een expositie van een boot die vroeger is gezonken bij het Great Barrier Reef, een expositie van het reef, de dieren die in Queensland leven en skeletten van dinosaurussen, en tenslotte een expositie van de aboriginals die leefden/leven. Ik was hier al snel op uit gekeken, vooral ook omdat er veel kinderen rond renden en baby's die huilden.

Je vraagtje nu vast af wat heb je zaterdag dan gedaan? Niks, en maandag ook niks want het was zo warm dat je eigenlijk niet naar buiten wilde om iets te doen. Ik ben deze dagen lekker in het hostel gebleven in de schaduw.

Dinsdag ben ik aan het eind van de middag naar de Castle Hill look out gelopen. Dit is een enorme rode rots midden in Townsville die met een erg stijle trap omhoog gaat. Ondanks dat het al eind van de middag was was het nog steeds rond de 30 graden. Bovenaan de rots had je echter een super mooi uitzicht over de stad en je kan vanaf hier Magnetic Island goed zien liggen. De zon ging ook al onder waardoor je veel mooie foto's kon maken vanaf dit punt.

Woensdag was het na dagen niks doen wel weer tijd om iets nuttigs te doen. De vorige dag had ik bij de receptie van mijn hostel al een ticket voor de ferry gekocht. Ik ben daarom vroeg opgestaan en door mijn hostel naar de ferry gebracht die mij in ongeveer 20 minuten naar Magnetic Island zou brengen. Het was een mooie maar warme dag. Het was niet een erg grote boot en je kon lekker op het dek zitten. Eenmaal aangekomen in de haven stond de bus al klaar. Hier heb ik een dagticket gekocht zodat ik de hele dag overal heen kon reizen.

Mijn eerste stop was 2 km vanaf de ferry (het eiland is maar 12km bij 8km). Hier heb ik een korte wandeling gemaakt naar een rotswand waar je wallaby's kon voeren en zien. Ze bleven mooi zitten dus je kon van heel dichtbij foto's van ze maken. Ik ben terug gelopen en heb de bus naar een walking track genomen genaamd de Fort Walk. De naam zegt het al; je loopt hier een berg op omringd met forten en andere monumenten van de tweede wereldoorlog. Helemaal bovenaan had je ook nog eens een prachtig uitzicht over het eiland. Het leukste van de wandeling vond ik de koala's die overal zitten. Ik zag een moeder koala met een kleintje in de boom slapen, heel schattig om te zien. Veel foto's gemaakt natuurlijk want je komt niet vaak een koala in het wild tegen ;).

Ik ben terug gewandeld naar de bus die mij naar mijn eindbestemming bracht: Horshoe Bay. Dit is de grootste baai van het eiland. Ik heb hier gegeten rond de middag want je had hier veel leuke lunch- en koffietentjes. Ook heb ik hier alvast mijn snorkel spullen gekocht want ik ga over een paar weken naar Fiji! Ik heb hier een tijdje doorgebracht en ben toen terug gegaan naar Picnick Bay aan de andere kant van het eiland. Hier bleek echter niks te doen te zijn, alleen een mooie steiger met een mooi uitzicht. Toen de bus eindelijk weer kwam ben ik terug naar Nelly Bay gegaan, de plek waar mijn ferry aankwam en vanavond ook weer vertrekt. Ik ben eerst nog naar een pizzeria gegaan om even lekker uit eten te gaan, dat was ook al weer een tijd terug aangezien ik bijna elke avond kook. Ik kwam hier nog 2 Nederlanders tegen uit mn hostel in Townsville dus we hebben gezellig met z'n 3'en pizza gegeten. Om 7:45pm vertrok mijn ferry weer richting Townsville.

Vrijdag 27 oktober ging om half 6 in de ochtend de wekker en moest ik helaas mijn eigen kamertje verlaten. Mijn bus vertrok om 7:00 richting Cairns, mijn laatste bestemming van de oostkust. Ik hoor veel goeie verhalen over Cairns dus ik had er enorm zin in ondanks dat het zo vroeg was... Het was een halfuur lopen naar de bus en het was nu al bijna 30 graden! Ook had ik een backpack en nog 2 andere tassen dus het was best zwaar haha! De rit duurde ongeveer 6 uren. Het uitzicht was erg mooi want we reden door een tropisch gebied met bergen en mooie planten en bomen. Rond 1 uur in de middag kwam de bus aan in Cairns en moest ik nog een stukje lopen naar het hostel die dicht bij het centrum lag.

Cairns is een grote stad in het noordoosten van Queensland. Vanuit hier doen veel toeristen tripjes naar het Great Barrier Reef en het regenwoud oa Cape Tribulation: het oudste regenwoud van de wereld. Er is veel laagbouw dus dat oogt veel gezelliger dan de hoogbouw van Sydney. Veel restaurantjes en natuurlijk veel leuke winkels.

Het hostel waar ik verblijf is heel goedkoop en dat is helaas ook te zien: smerige keuken!!! Maar ik heb al betaald dus verhuizen is geen optie meer. Nadat ik mijn spullen in mijn kamer heb gezet ben ik naar het winkelcentrum gelopen om boodschappen te doen en ben toen doorgelopen naar Studio13, een (schijnt) hele goede tattooshop. Ja je leest het goed, tattooshop. Ik heb hier een afspraak gemaakt voor morgenochtend om mijn eerste en waarschijnlijk ook laatste tattoo te laten zetten. Ik wilde graag iets kleins op mijn enkel. Terug in het hostel heb ik even lekker al mijn kleding gewassen want dat werd ook wel weer tijd.

Zaterdag 28 oktober, wat was ik zenuwachtig! Ik hoorde al veel verhalen dat een tattoo laten zetten op je voet het pijnlijkst is en laat ik nou net daar een willen. Het meisje die mij hielp was heel aardig en de shop zelf zag er heel professioneel uit. Ik heb hier een dik half uur gezeten en toen was het eindelijk klaar. Ik ben heel blij met het resultaat al deed het wel enorm pijn. Onderweg terug naar mijn hostel kwam ik een Zweeds restaurant tegen waar ik wilde lunchen. Toen ik op de menukaart keek zag ik de woorden kroket en frikandel staan, dus de keuze was al snel gemaakt :).

Ik blijf 2 weken in Cairns want op 10 november heb ik een vlucht staan naar Alice Springs. Dit is een stad in de outback van Australië waar ik een week heen ga voor een tour.

Tot volgende week!!

Xx Anna

Reacties

Reacties

Kirsten

Super leuk verhaaltje weer An! Ik ben zo jaloers op je ??

Mam and Dad

De eerste 2 maanden zitten er bijna op en volgens ons ook al heel wat kilometers achter de rug. Wat een belevenis en je gaat nog zoveel moois bekijken in Australië. Het zetten van een kleine tattoo is wat je al jaren wil en eindelijk hebt doorgezet. We missen alleen de foto hiervan in je verslag.
Heel veel reisplezier. Liefs Mommy en Daddy

Daphne

"Zo vrij als een vogel" tenminste... zo zie ik de betekenis van je tattoo??!!
kan ik je volgend jaar gaan boeken als reisleidster????
Veel plezier nog!!! En tot volgend berichtje!

Pim

Aaaaaaah wat leuk!!!!! En koalies!!!

opa en oma

Prachtig verhaal en mooie foto's. Geniet maar volop. We zijn trots op je.
Groeten en goeie reis.

Axel

Mooi verhaaltje Ann!

Gerda

Hoi Anna!
Volgens mij mis je Harlingen totaal niet. Wat een verhalen zeg!
Wat voor werk doe je zo al? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Geniet er maar zeer van meid, voor je het weet zit het er al weer op. Het hagelde hier vanmorgen in dit kikkerlandje. Het allerbeste Anna, liefs van opa en van mij. Gerda.

durk

Mooie verhaaltjes en plaatjes Anna! Toen ji daar boven op die rode rots zat heb ik nog naar je gezwaaid maar ja je wou ons kennelijk niet zien. Ik zat 10000 m boven jou op weg naar Japan. Ook een mooi land hoor Anna en ook heel beroemd om het zetten van tattoos! Japan is voor mij weer verleden tijd maar jij moet nog maar fijn genieten en zweten! Doei en veel plezier strak ook op de Fijii !!

oma Snits.

Hoi liefie,

Wat verwen je ons met al die prachtige foto's. Super hoor !!!
O ja, voor ik het vergeet, nog een kusje op je zere arm.
Was je gebeten door een eng beest ?
Fijne reis verder. Daaag.

.
Heel veel plezier verder. Doei, doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!