annadegroot.reismee.nl

Cairnsssss

Hallo allemaal!

Het is inmiddels alweer bijna 2 weken na mijn laatste berichtje want ik had het enorm druk met niks doen ;)

Zondag 29 oktober was het weer een enorm warme en benauwde dag. Ik ben nu officieel in het tropisch regenwoud van Australië belandt, dus dat wordt zweten elke dag... Het regenwoud begint ongeveer bij Cairns en loopt nog meer dan 900km naar boven tot aan het puntje van Australië. Ik was vandaag veel in het winkelcentrum te vinden, niet alleen om de vele kledingwinkels, (waar ik mij de komende week niet kon inhouden, sorry Mam), maar ook omdat het er erg koel was. Rond de middag ben ik naar de markt gelopen waar ze fruit en groenten verkochten voor een redelijk goedkope prijs vergeleken met de supermarkten waar je een vermogen kwijt bent. Ik heb hier voor $2 ( iets meer dan 1 euro) kiwi's en sinaasappels gekocht. Het is leuk om hier even rond te lopen en om te zien hoe de verkoopmensen hier hun best doen alles zo snel mogelijk voor sluitingstijd te verkopen. Sommigen schreeuwen zo hard rond dat je er oorpijn van kon krijgen.

De volgende dag ben ik naar de lagoon gelopen.Je komt ze overal tegen in Queensland in de grotere plaatsenaan de zee. Nog steeds mag je absoluut niet in zee zwemmen tenzij je graag gestoken wil worden door een kwal en opgegeten wil worden door krokodillen of haaien. Aan de lagoon heb je een boardwalk dat is eigenlijk een lang wandelpad langs de zee wat is verhoogd zodat de krokodillen, die al 2 keer waren gespot deze week, niet bij je kunnenkomen. Ze hadden hier ook veel mooie anti krokodillen steigers Pap, ik zal je nog wel wat foto's sturen ;) Ik heb hier even rondgelopen en ben daarna boodschappen gaan doen voor het avondeten.

Dinsdag 31 oktober, alweer 2 maanden verder! Ik weet nog steeds niet wanneer ik terug naar huis kom aangezien ik mijn terugvlucht al 2 keer heb aangepast en ook mijn eindbestemmingen haha! Om 9 uur werd ik letterlijk mijn bed uitgejaagd door de hitte. Uitslapen zit er voorlopig niet meer in want in Alice Springs, waar ik vandaag (10 november)heen vlieg, is het elke dag rond de 45 graden!! Ik heb lekker koffie gedronken en een broodje gezond gegeten in het winkelcentrum aangezien mijn $0,75 brood blauw beschimmeld was... Zoals gewoonlijk weer winkels bekeken en per ongeluk bij de toonbank van winkels gestaan en ben toen richting de Gallery van Cairns gelopen want er was gratis entree deze week. Ja dat is typisch voorbackpackers, gratis gratis gratis. Er waren hier 3 exposities van werken. Zelf vind ik museums erg leuk, hangt er wel vanaf wat, maar zoals schilderijen vind ik best wel leukom te bekijken, en dan vooral in andere landen. 1 expositie was heel erg op Australië gericht en dus veel verschillende landschappen. Het was geen groot museum dus ik was er snel doorheen. Vandaag ging ik geen kledingwinkels in maar souvenirswinkels voor het thuisfront. Terug in het hostel kreeg ik een baan aangeboden om te werken voor mijn verblijf. Elke ochtend van 9-11 schoonmaken in het hostel. Dit scheelt uiteindelijk veel geld aangezien ik 2 weken in dit hostel verbleef.

De volgende ochtend begon mijn eerste werkdag. Wat was het vies werk... maar goed ik moet doorzetten want dan heb ik wel gratis onderdak. Ik moest onder andere de keuken, wc en douche schoonmaken en bedden opmaken. We waren met z'n 5'en in totaal en er waren 2 gebouwtjes dus we hadden we taken verdeelt;ieder zijn eigen verdieping.

Donderdag 2 november verliep de dag precies hetzelfde; schoonmaken, rond lopen door het centrum, zweten, serie kijken, boodschappen doen en slapen.

Vrijdag 3 november ben ik aan het einde van de middag naar de bioscoop gegaan waar een nieuwe film zou draaien genaamd Geostorm. Ik wilde deze heel graag zien en het was een weekaanbieding waardoor de film erg goedkoop was. Het was super spannend en voor wie hem wil zien, in Nederland draait hij ook! De film duurde 2 uren en ik had de zaal bijna voor mij alleen.

Op zaterdag 4 november begon de dag zoals gewoonlijk met schoonmaken en een koude douche na. Ook ben ik naar de staff kamer verplaatst. Hier is een werkende airco en meer ruimte om mijn spullen te plaatsen. Ik heb mijn zwemkleding aangedaan en ik ben de halve middag bij de lagoon gaan liggen. Er was ook een kleine markt bij de lagoon waar ik overheen heb gelopen richting de boardwalk. Hier heb ik nog gezeten in de hoop een krokodil te spotten.

Zondag 5 november ben ik weer gaan werken en daarna stond ik op het punt naar de lagoon te gaan. Ik was het hostel nog niet uit of Maurice kwam naar me toe of ik mee wilde naar de watervallen met nog 3 anderen. Maurice is een Nederlandse man die hier in Cairns werkt en woont. Hij heeft een eigen auto en neemt vaak anderen mee ergens naar toe en dan splitten ze de benzine kosten. Hij wilde graag naar de Crystal Cascades watervallen waar we zouden gaan hiken en zwemmen. Het was niet ver rijden vanaf Cairns. We hebben 5 watervallen beklommen en het was ook behoorlijk gevaarlijk want er waren veel stijle rotsen en sommige stenen in het water waren erg glad. Normaal zou je deze hike met een tour moeten doen en een helmop etc, maar wij deden het op slippers want wij zijn echte backpackers en willen niet voor een tour betalen. Eenmaal bij ons eindpunt kon je van een waterval afspringen, best eng en ik moest ook even een half uur moeite verzamelen voordat ik uiteindelijk sprong. Je kan hier heerlijk zwemmen beneden aan de watervallen.



In de avond nodigde Maurice ons uit op zijn werk, een reisbureau waar we pizza konden eten en een gratis drankje. Er kwamen ook veel andere backpackers op af.Daarna zijn we nog in een hostel/bar wat gaan drinken. Het was er gezellig en rond 12 uur was ik van plan weer terug naar mijn eigen hostel te gaan totdat ik uitgleed omdater met een tuinslang water op de grond was gespoten. Ik ging erg hard onderuit en moest naar de ehbo.

De volgende ochtend ben ik in de ochtend voor de zekerheid naar het ziekenhuis gebracht. Ik kreeg verband om mijn elleboog want er zat een gat in en hechtingen konden niet omdat met het bewegen van mn arm het toch weer open zou gaan.Niet fijn en vooral niet omdat jesnel infecties kan oplopen hier. Het is erg blauw en gekneusd dus ik zal nog wel een tijdje met 1 arm leven. Maar ach wel een mooi litteken als aandenken hahah!

Samen met Joey heb ikbedacht een auto te gaan huren om naar Cape Tribulation te gaan, het regenwoud. We hebben een verzoekje op Facebook geplaatst wie er mee wilden en we kregen enorm veel berichtjes terug. Uiteindelijk hebben we 3 meiden gekozen; een echte Nederlandse groep! We zijn woensdag 8 november gaan verzamelen bij de Lagoon en hebben elkaar daar ontmoet. We hebben gezellig gepraat en en zijn toen naar de east Coast car rental gelopen om een auto te gaan huren voor morgen. We hebben een leuke witte auto gekregen. Deze konden we de volgende ochtend om 7 uur ophalen.

De volgende ochtend hadden om kwart voor 7 afgesproken bij de auto verhuur. We zijn eerst nog even langs de supermarkt gereden en toen begon onze trip naar Daintree. Onze eerste 2 stops waren look outs over de zee en het regenwoud, erg mooi. Het regende de hele dag en het was enorm vochtig, maar dit maakte het juist een echt regenwoud. Hierna zijn we naar de ferry gereden waar je sowieso over moest want om de rivier heenrijden was onmogelijk. Naast de ferry was een krokodillen tour waar je 1 uur op mee kon de rivier op om krokodillen te zien. We wilden dit graag doen maar de vrouw achter de balie zei dat de kans dat je ze zag heel klein was omdat het water erg hoog stond. We zijn dus niet gegaan en zijn doorgereden naar de ferry die ons in amper 5 minuten aan de overkant bracht. De volgende stop want een super blauw lake in een riviertje. Niet erg bijzonder maar goed, kan ik dat ook weer van de lijst afstrepen. We zijn doorgereden naar Cow Beach, een erg mooi strand waar schommels aan palmbomen hingen en we leuke foto's gingen maken. En nee hier zijn geen koeien te vinden. We zijn niet lang op elke stop geweest zodat we zo veel mogelijk in 1 dag zouden zien. De laatste stop was Cape Tribulation zelf waar weeen wandeling naar een prachtig uitzicht hebben gemaakt en ook naar Cape Tribulation Beach, deze vond ik echter minder mooi dan Cow Beach, maar volgens mij was ik de enige die dat vond haha. We hebben onderweg ergens wat gedronken in zowat het enige restaurant van het hele regenwoud en zijn daarna aan onze terugreis begonnen. Ook ik heb nog een stukje gereden in de auto, best wel spannend om aan de linkerkant te rijden want dit had ik nog nooit gedaan. Gelukkig was er weinig verkeer in het regenwoud, want ja wat heb je er ook te zoeken? Toen we weer op de ferry zaten om de rivier over te steken zagen we een krokodil naast de auto zwemmen!! Hij was erg groot en zag er eng uit. Gelukkig hebben we niet die krokodillen tour gedaan want dat koste geld en nu zagen we de krokodil gratis ;).Terug in Cairns hebben we de auto terug gebracht, helaas vond de autoverhuurder een deuk doordat we per ongeluk tegen een paaltje zijn aangereden, maar hij heeft geen kosten gerekend en vond het allemaal wel prima hahaha!

De bovenstaande foto's zijn gemaakt op Cow Beach.

We zijn nog met z'n 5'en uit eten geweest in een soort pub waar ze super lekker vlees hadden. Daarna was het tijd om afscheid te nemen. Het was een super leuke dag ondanks de regen.

De volgende ochtend werd ik om 6:20am opgehaald door de airport shuttle. Mijn vlucht zou 8:00am vertrekken. Bij aankomst kwam ik er achter dat er vertraging is van 4 uren... Gelukkig heb ik nu wel de tijd om dit verhaaltje te typen terwijl ik wacht op mijn boarding. Ik kom vanmiddag aan in Alice Springs, een stadje precies in het misden van Australië in de outback. Het is hier op dit moment elke dag boven de 40 graden en het wordt nog warmer want de zomer moet nog beginnen.


Tot volgende week!


Liefs


Reacties

Reacties

Stephanie

Waar zijn de koeien dan? Ben jij de koe? Zoveel vragen.. en ook zou ik graag wat meer details willen over de avond met het eten en 'een drankje' van Maurice.. haha.. ??

Daphne

"Weet nog niet wanneer ik terug naar huis kom".... hmmmm.... kom je überhaupt nog terug? Living in paradise!!! Enjoy!!!

Margo

Wat een belevenissen weer! Leuk om te lezen! Wat is het daar prachtig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!