annadegroot.reismee.nl

Laatste weekje Australië in Sydney!

Hallo!!

Woensdag 13 december tot zondag 17 december heb ik doorgebracht in Sydney. Dit is helaas al mijn laatste week in Australië en ik ga het enorm missen. Ik heb al heel veel gezien; de oostkust en de outback en ik wil zeker later nog de westkust zien. Maar het is nu ook wel tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen.

Woensdag 13 december ben ik vanuit Brisbane naar Sydney gevlogen, een vlucht van amper 1 uur en 20 minuten. Met een shuttle busje ben ik vanaf het vliegveld naar mijn hostel gebracht die naast het beroemde Hyde Park ligt. Achter dit park ligt het Opera House en het centrum is om de hoek, de perfecte locatie dus. Ik heb vandaag met Stephanie afgesproken, zij zit bij mij op school, om wat te drinken. Het was super gezellig en heel leuk om met iemand te zijn die je van thuis kent. In de avond heb ik een kerk bezocht die van buiten heel mooi werd verlicht en mensen waren kerstliedjes aan het zingen.

Donderdag 14 december
Vandaag heb ik een wandeling gemaakt door het centrum van Sydney, langs de Harbour Bridge en het Opera House en toen door het Hyde Park terug. Het was vandaag boven de 40 graden. Ik had niet de juiste dag uitgekozen voor deze wandeling maar het was het zeker waard (ook al deed ik hem al voor de zoveelste keer haha.)
In de avond heb ik met Stephanie Aziatisch gegeten. Het was super lekker maar met stokjes eten werkte niet helemaal bij mij dus ik heb uiteindelijk maar normaal bestel gevraagd. Na het eten zijn we naar Club Ivy gegaan; de grootste club van Sydney. Het had enorm veel verdiepingen en een zwembad op het dak.

Vrijdag 15 december
Hmmm vandaag was ik moe.. ;)

Zaterdag 16 december
Vandaag ben ik met Sam naar Bondi Beach geweest waar we een wandeling hebben gemaakt. Bij het uitkijkpunt had je een heel mooi uitzicht over Bondi Beach en een ander mooi strand en een deel van Sydney. Het strand was net een mierennest van mensen, verschrikkelijk.
In de avond weer culinair gegeten met Stephanie: Koreaans! Zelf zie ik niet het verschil tussen al die Aziatische landen qua eten want volgens mij hebben ze allemaal rijst als basis.


Op zondag 17 december ben ik in de ochtend gaan ontbijten met Remy en Lauri, 2 vrienden van mijn TravelActive groep. Ik had ze al enkele maanden niet meer gezien dus we hebben gezellig bij gepraat en gegeten.
In de middag heb ik nog een rondje door de stad gemaakt met Stephanie om de laatste uurtjes Sydney op te snuiven aangezien ik vanavond naar Bangkok vlieg. Om 4 uur haalde een shuttle busje mij bij het hostel op en bracht me bij het vliegveld. Hier begon mijn vliegreis van 10 uren...

Ik ben op dit moment in Thailand en blijf hier 2 weken.


Toedels

Reacties

Reacties

Mammie

Hoi, zoals altijd weer een leuk verhaaltje en mooie foto’s. Geniet er nog maar even van, nog 3 weken!
Groetjes en een dikke knuffel van ons.

Steef

Hey dat ben ik!! Was echt heel leuk!!

opa en oma

Anna, plezierige kerstdagen en al vast een gelukkig en gezond 2018. Veel plezier in Thailand en Maleisië.
Groeten tot ziens.

Daphne

Fijne kerstdagen Anna!
Heel veel reisplezier nog, het aftellen is bijna begonnen...
jammer dat de tijd vliegt als je het naar je zin hebt....
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!