annadegroot.reismee.nl

Thailand?

Hoi allemaal!!

Op maandag 18 december kwam ik om half 2 in de nacht eindelijk aan op het vliegveld van Bangkok na een 10 uur durende vlucht. Ik had 2 leuke mensen naast mij in het vliegtuig dus dat was gezellig. Ik heb een taxi naar mijn hostel genomen.

Het hostel was super mooi en luxe maar vergeleken met Australië super goedkoop. Als nog was het 1 van de duursten in heel Bangkok! Zodra ik wakker werd ben ik naar de beroemde Khao San Road gelopen. Deze straat staat bekend om het uitgaan. Je komt hier de gekste dingen en mensen tegen. Er zijn honderden restaurantjes, winkeltjes, tattooshops en na elke 4 meter zitten er weer tientallen vrouwen op de grond “massage” naar je te roepen. Ook is er veel streetfood al heb ik daar niet echt van gegeten omdat het er nogal vies uit zag. Toen ik eind van de middag terug in mijn hostel kwam vroegen 3 Nederlandse meiden of ik vanavond mee uit ging op Khao San Road. We hebben die avond buckets besteld: een emmer vol drank met rietjes en dat voor een paar euro. Je kan dus wel raden hoe iedereen er op het laatst bij zat haha!


Dinsdag 19 december ben ik weer naar Khao San Road gelopen om mijn nagels te laten doen. Ook heb ik een gezichtsbehandeling genomen. Dit was heerlijk en erg goedkoop!

Woensdag 20 december
Vandaag heb ik de lokale bus genomen naar de Chatuchak markt, maar hier aangekomen bleek dat er doordeweeks alleen planten ze bekijken zijn. Niks aan dus! Ik ben door een enorm park gelopen richting een winkelcentrum waar ik een jurkje voor NYE heb gekocht. Ik heb hier nog een (toen) lekkere pizza gegeten en daarna terug naar het hostel gegaan met de bus. Onderweg kreeg ik enorme buikpijn dus ik ben meteen op bed gaan liggen en ik dacht nog zo: dat trekt in een uurtje wel weer weg. Maar helaas...


De volgende ochtend was het wel duidelijk dat ik voedselvergiftiging had opgelopen. Ik heb de hele nacht in de wc doorgebracht. De pizza was toch niet zo goed idee...
Ik moest vandaag voor 12 uur uitchecken en mijn nachtbus zou pas vanavond half 7 vertrekken vanaf Khao San Road naar Krabi helemaal in het zuiden van Thailand. Ik heb de hele middag in het hostel gewacht. De busreis was 1 grote *** en ik werd er niet beter op. De bussen zijn erg oud in Thailand dus rustig slapen gaat niet. Je wordt constant door elkaar geshaket door de gaten in de weg.

Vrijdag 22 december kwam ik rond 10 uur aan in mijn hostel. Ik ben hier met een busje afgezet. Ik heb de hele dag in bed gelegen en ook zaterdag en zondag ben ik hier gebleven. Zonde want Krabi schijnt prachtig te zijn.

Maandag 25 december
Vandaag voelde ik mij eindelijk weer fit en dus ben ik op pas gegaan in de stad zelf. Ik ben over een markt gegaan, heb mijzelf getrakteerd op een lunch voor kerst en heb een bootticket naar een eiland genaamd Koh Phi Phi geboekt.


De volgende ochtend werd ik om 12 uur met een shuttle busje opgehaald en naar de boot terminal gebracht. Mijn boot vertrok om half 2 en ik zat heerlijk in het zonnetje op het dek. Ik kwam pas rond 4 uur aan en ben meteen naar het hostel gelopen. In de avond heb ik rijst met kip bij een kraampje gegeten.

Donderdag 28 december
Vandaag ben ik in een longtail bootje gestapt die mij rond bracht naar mooie plekjes op het eiland en het eiland er naast. Ik vertrok om 2 uur met nog 10 anderen richting monkey Beach. De naam zegt het al; er liepen apen rond op dit strand. Je moest alleen wel op je eten letten want anders renden ze er mee weg!
De volgende stop met een viking cave waar we alleen vanuit de boot een foto konden nemen. Hierna zijn we doorgevaren naar een lagoon waar we een half uurtje gingen snorkelen. Er was mooi koraal en de vissen hadden mooie kleuren. Ik heb wel al op mooiere plekken gesnorkeld en daarom had ik het na 10 minuten wel gezien. De laatste stop was Maya Bay. Deze baai is wereldberoemd en extreem druk. Leonardo DiCaprio heeft hier namelijk de film The Beach opgenomen en sindsdien komen er enorm veel toeristen op af. Ik ben hier 1,5 uur geweest en heb heerlijk op het strand gelegen. Op de terugweg hadden we vanuit het bootje een mooie zonsondergang.

Zaterdag 30 december

Vandaag ben ik om 9 uur op de boot naar Phuket gestapt. De reis duurde ongeveer 2 uurtjes. Eenmaal in Phuket aangekomen ben ik met een shuttlebusje naar het vliegveld gebracht war mijn vlucht pas 7 uren later naar Singapore zou vertrekken. Ik was dus veelte vroeg maar het regende en er was dus niks anders te doen dan binnen zitten en wachten tot het tijd was om te boarden. De vlucht was kort en eenmaal aangekomen op Singapore (om 10 uur in de avond) moest ik nog tot de volgende ochtend 10 uur wachten... ik moest dus op het vliegveld slapen. Ik wilde dus in het airhotel slapen maar die was helaas vol waardoor ik wel op een stoel moest slapen. Dit was geen succes.


De volgende ochtend 31 december om 10 uur steeg ik eindelijk op richting Dubai. De vlucht duurde bijna 8 uren. De overstap op Dubai was amper een uurtje en verliep dus snel en goed. De vlucht naar Amsterdam was nog eens 8 uren. Ik kwam 8 uur in de avond aan en papa en mama hebben me opgewacht. We waren mooi op tijd thuis om oud en nieuw te vieren wat erg gezellig was :).

Ik ben dus uiteindelijk 2 weken eerder naar huis gegaan en heb Maleisië overgeslagen. Dit ook omdat ik meer tijd wil hebben om Maleisië te zien en vond het wat zonde om het gehaast te doen. Ook had ik het wel wat gehad om steeds aan het reizen te zijn.

Meer foto’s staan in mijn fotoalbum.


Xx Anna


Reacties

Reacties

Wieke

Wat een prachtig laatste verhaal en wat heb je mooie dingen beleefd en ondernomen deze maanden. Iets om met trots op terug te kijken. Nu genieten van de foto's en ervaringen en lekker ook om weer thuis te zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!