annadegroot.reismee.nl

Surfers Paradise and Noosaaaa

Hallo allemaal!

Vrijdag 29 september heb ik de ochtend bus genomen naar Surfers Paradise in Gold Coast. Een grote, luxe stad met veel hoge gebouwen. Ook zijn er veel clubs en bars en is er een groot strand. Er komen veel toeristen op deze stad af en je ziet ook veel Chinezen met hun camara's foto's maken van vooral onzin, heel irritant!!

Ik reis met de Greyhound bus, een busorganisatie in Australië waarbij je enorm veel keuze hebt tussen bepaalde afstanden en plaatsen. Ik heb gekozen om een hop on hop off pas te boeken van Sydney naar Cairns, oftewel de gehele Oostkust van Australië. Hiermee kan ik overal er uit waar en wanneer ik wil maar ik kan maar in 1 richting reizen.

Veel hostels organiseren in de avonden activiteiten of je kan voor een paar dollar een goedkope maaltijd van de bbq krijgen. Mijn hostel deed elke avond een kroegentocht en ik ben de eerste avond meegegaan. Ik heb maar 1 drankje gekocht want het is zooo duur hier en om de club überhaupt in te komen betaal je al gauw $30 entree! Belachelijk!

Strand

Het strand in Surfers Paradise is enorm en heel lang. Waar het strand stopt beginnen de enorme wolkenkrabbers. Dit is wel een mooi gezicht maar ik lag liever op een wat rustiger strand met natuur er om heen. Het is hier namelijk heel erg druk door alle toeristen en een plekje vinden op het strand is, ondanks de grote, erg lastig. De zon in Australië is ook erg fel dus moet je je constant blijven insmeren. Mijn zonnebrand was vandaag opgegaan dus ik moest helaas mijn plekje op het strand opgeven..

De dagen die volgden brachten veel regen waardoor je niet veel kon doen. Af en toe was het even droog en ben ik snel naar het centrum gegaan om boodschapjes te doen en even ergens wat te eten. Het eten is heel Westers dus 'cultuur proeven' is hier niet echt. Wat wel typisch Australisch is zijn de bbq's, ze verkopen echt super veel vlees in de supermarkten!

Ik vond Surfers Paradise achteraf niet de moeite waard om heen te gaan omdat het super druk is qua toeristen, en de gebouwen zijn heel hoog. Er is ook helemaal geen natuur en het enige wat je kan doen is op het strand liggen, winkelen of naar 1 van de 4 grote pretparken die vlakbij liggen.

Dinsdagochtend 2 oktober was ik blij dat ik de bus weer in mocht om via Brisbane (overstap) naar Noosa te gaan! Deze rit duurde ongeveer 4 uurtjes maar gelukkig is er wifi in de bus ;)

Noosa

Noosa is een wereldberoemd surf plaatsje 3 uren boven Brisbane. De stranden zijn erg mooi en heeft veel kleur. Ook is Noosa bekent om het Noosa national Park wat echt prachtig is en je hebt hier hele mooie uitzichten over de oceaan en als je geluk hebt zie je zelfs nog dolfijnen hier.

Rond 2 uur in de middag kwam ik aan in Noosa en ben ik meteen naar mijn hostel gelopen die erg centraal ligt. Supermarkt en strand liggen op loopafstand en ook en national park is niet ver lopen!

Noosa National Park

Woensdag 3 oktober ben ik naar het national park gelopen. Je hebt hier keuze uit 5 verschillende routes die met verschillende kleuren staan aangegeven. Ik heb voor de oranje route gekozen die gaat midden door het park richting de kust waar je dolfijnen kan kijken en dan via de blauwe kustroute terug. Het park kent veel verschillende omgevingen en je hoort vele dierengeluiden. Ook is het erg tropisch en heel warm, alsof je echt in een jungle bent. Ook leven er koala's in dit park maar ik heb helaas geen gezien. Wel heb ik bij het uitkijkpunt een dolfijn gezien! De kustlijn vond ik nog mooier om te lopen dan de route door het park omdat je hier langs het water loopt en naar de surfers kunt kijken. Ook zie je af en toe een dolfijn opduiken.

Ik blijf tot zondag in Noosa want maandagochtend word ik om half 7 opgehaald door Dropbears, een organisatie waar ik een 3-daagse tour naar Fraser Island heb geboekt! Maar hier vertel ik meer over volgende week ;)

Groetjes mij

Reacties

Reacties

Papa

Lieve Anna,

Wat schrijf je toch leuke verhalen, echt een genot om te lezen. Goed om te lezen dat de natuur je meer trekt dan overvolle stranden, drukke steden en discotheken. Je komt daar tenslotte om wat van het land te zien, heel goed. Heel veel plezier verder, we kijken nu al weer uit naar je volgende verhaal.

Pappie

Daphne

Kom maar op met je verhalen, ze zijn leuk om te lezen. En erg leuk om te lezen welke keuzes je maakt. Genieten van het land zelf in plaats van alleen maar feesten, volgens mij pak je er uit wat je een ervaren rijker mens maakt. Vind het nog steeds knap dat je het allemaal in je eentje doet, ik was allang zat van mezelf geweest ha ha ha... veel plezier nog!!!

Jildou

Wat een prachtige wereld, wil zo het vliegtuig in stappen er naar toe haha!! Kijk uit naar je volgende verhaal

Xxxxx jil

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!